طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه و مغازه پوشاک و لباس, طراحی ها و مد

طراحی داخلی فروشگاه مد به سبک سنتی

طراحی داخلی فروشگاه مد

طراحی داخلی فروشگاه مد به سبک سنتی در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه لطفا با مهرازک همراه شوید تا با هم به بررسی طراحی داخلی فروشگاه مد پرداخته و با جزییات طرح را از زبان تهیه کنندگان این مجموعه آشنا می شویم. در این مقاله آموزش طراحی داخلی به سبک سنتی بررسی شده و برای درک بهتر 22 عکس زیبا از این نمونه کار مهرازک گردآوری کرده است. هزینه طراحی داخلی و چالش های اجرای دکوراسیون داخلی مغازه مد بررسی می گردد. در ادامه با روند طراحی داخلی فروشگاه مد آشنا شده و با محدودیت طراحی داخلی این فروشگاه آشنا خواهید شد.

طراحی داخلی فروشگاه مد کوچک در محله ای شلوغ

این فروشگاه لباس مد زنانه در کنار یک مجتمع خرید متراکم واقع شده است‌. یک مغازه کوچک با درب ورودی که تزئینات زیادی به سبک سنتی پاکستانی بر روی آن انجام شده است. همین تزیینات پتانسیل زیادی برای جذب مشتریان خارج از فروشگاه در میان محل ایجاد کرده است. این فروشگاه در منطقه‌ای بنام Surat وتوسط Yellow Studios به‌اجرا درآمد. مالک این فروشگاه شیک که خود یک طراح لباس مد است به‌طور خاص ارائه محصولات اعلا و با‌کیفیت به‌مشتری می‌پردازد. در‌حالیکه مشتری به‌صنعت تولید در‌کشور خود در‌یک مقیاس کوچک کمک می‌کند. تصور می‌شود در این بوتیک کوچک رشد پایدار و پیوسته منجر به‌خلق فضایی رسمی برای نمایش جدیدترین نمونه کارها و محصولات این طراح گردد.

لینک اینستاگرام: mehrazak_design

طراحی داخلی فروشگاه مد

طراحی داخلی فروشگاه مد

روند و بررسی طراحی داخلی فروشگاه مد

در هنگام شروع به طراحی داخلی این فضا ابتدا کار بر روی طرح اولیه و بر روی کاغذ انجام شد. ملک از دو منطقه یا قسمت بر روی یک سطح صاف تشکیل شده است. بخش اول اختصاص به‌کارگاه خیاطی داشته و بخش دوم نمایشگاه یا شوروم نمایش کالاهای تولیدی که به‌نمایش درمی‌آیند. در مجاورت دیواری که محل نمایش کالاهای فروشگاه و میز پذیرش می‌باشد فضای ورود به‌کارگاه پشتی قرار دارد. فضای اطراف دیوار منحنی شکل یا قوس‌دار پشت میز پذیرش با یک چراغ پایین تاب روشن می‌شود. درب‌های مجاور اتاق یا کارگاه داخل فضای فروشگاه مانند دهلیزی به‌کنترل و تبادل جریان هوای فضای داخلی کل فروشگاه کمک بسیاری می‌کند.

روند طراحی داخلی فروشگاه مد

روند طراحی داخلی فروشگاه مد

چالش های طراحی داخلی فروشگاه مد

بزرگترین چیزی که محدودیت در اجرای پروژه را به‌خود اختصاص می‌داد مکان اجرای این طرح بود. این منطقه که بسیار کوچک و شلوغ بوده محدودیت عمده این بوتیک است که مفهوم رایج یک بوتیک مد را با این شرایط ناهماهنگ می‌کند. با توجه به‌ استانداردهای طراحی یک فروشگاه مد نیاز به‌یک فضای بزرگ برای اختصاص به‌فضای نمایشگاهی و مشارکت و نظریه پردازی مشتریان دارند. با این حال طراحی فضای داخلی فروشگاه برای ایجاد فضای کافی و کارآمد برای تمام نیازهای فروشگاه طراحی و قابل درک شد. با‌توجه به‌اینکه صاحب فروشگاه خود یک طراح در زمینه مد است، فرآیند طراحی داخلی فروشگاه با تغییراتی جهت هماهنگ شدن با خواسته‌های مدیر فروشگاه مواجه شد. نتیجه فضایی که در آن خلاقیت به‌بهترین شکل ممکن انجام شد به‌دست آمد.

محدودیت های طراحی داخلی

محدودیت های طراحی داخلی

طراحی فضای ورودی

در طراحی فضای ورودی فروشگاه درب ورودی با تغییر اندازه یک درب به‌دو برابر (دو لنگه) برای تاکید بیشتر با تزییات سنتی ایجاد گردید. این روند برای جلب  توجه چشم یا دید مشتریان را به‌سمت خود ایجاد گردید. این عمل که تداعی کننده و تشویق احساس ورود به‌فضایی سلطنتی گونه را تقویت می‌کند. این شرایط در حالی شکل گرفته که مشتری‌ها به‌یک فضای غیررسمی و قابل احترام برای تعامل با‌مدیر، صحبت‌کردن و خرید قدم می‌گذارند. انواع تزیینات به‌کار رفته در فضای داخلی فروشگاه ریشه در معماری سنتی و هندسی این خطه دارد.

فضای ورودی فروشگاه

فضای ورودی فروشگاه

دغدغه ها و مشکلات طرح

یکی از مهمترین نگرانی‌های مدیر این مجموعه، تمرکز و برجسته‌سازی تا حد امکان در نمایش لباس یا تولیدات فروشگاه بود. پیروی کردن از این خواسته کارفرما می‌بایست با طراحی داخلی فروشگاه مد هماهنگ می‌شد.فروشگاه به‌گونه ای طراحی شده که در کنار جریان مسیر عابرین به‌عنوان یکی از انتخاب‌های مهم برای ورود انتخاب گردد. بنابراین متریال‌های مورد استفاده در هنگام اجرا زمینه‌ای ظریف برای نمایشگاه ارائه می‌دهد که هر گونه توجه را به‌طرف محصولات جذب کند.

در نورپردازی فروشگاه چراغ‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که جدیدترین محصولات طراحی و تولید شده در مرکز توجه و نور ممکن نگه داشته می‌شوند. سقف و همچنین وسایل روشنایی، به‌طور عمدی در سایه و قسمت تاریک پوشانده شده‌اند که ارتباط بصری را از سطح چشم به‌محصولات فروشگاه محدود کند. این دیوار با تزیینات زیاد از چوب درخت کاج شکل گرفته و قاب بصری زیبایی را به‌مشتریان هنگام پرو نشان می‌دهد. از دیگر عوامل محدود‌کننده در طراحی داخلی فروشگاه مد بودجه کم برای خواسته‌های زیاد کارفرما به‌شمار می‌رفت.

نورپردازی فروشگاه

نورپردازی فروشگاه

طراحی داخلی درون‌گرا

طراحی فضای داخلی در عین حال درون‌گرا بودن یک فضای روشن و درخشان و جذاب برای مشتری‌ها است. فضای داخلی فروشگاه مد یک انتخاب خوب برای تهیه لباس‌های قومی و توسعه این سبک فروشگاه‌ها در کنار رنگ های گرم می‌باشد. در این فروشگاه با طراحی فضای داخلی مینیمال گونه و خلوت خود با دیوارهای قرمز و کفپوش چوبی قهوه‌ای و نقوش گلدار بر روی میله‌های آویز فلزی جوش داده شده دکور منحصر به فردی را تشکیل داده است.

طراحی داخلی درون‌گرا

طراحی داخلی درون‌گرا

و در پایان …

ما به دنبال گسترش بهبود و نوآوری در کار خود هستیم. معتقدیم که باید در صدر صنعت خود قرار بگیریم و همواره با همکاری با بهترین مشاغل و همکاری با بهترین طراحان داخلی در اطراف خود به صورت فعالانه در انجام وظیفه خود گام بر میداریم. ما همواره در تلاش هستیم بهترین نمونه کار ها را ارائه دهیم و به سطح دانش خود بیفزاییم.

این روند به ما کمک می‌کند تا عمیق تر مسائل را بررسی کنیم و جزئیات بیشتری را باز نماییم تا به شما بازدید کنندگان عزیز کمک نماییم بهتر برای انتخاب خود تصمیم گیری نمایید.

امیدوار هستیم مقاله فوق که درباره طراحی داخلی فروشگاه مد صحبت شده بود به‌شما کمک کند در بهبود چیدمان فضای کاری شما، چرا که نحوه طراحی دکوراسیون اهمیت زیادی بر تصمیم و نظر مشتریان شما خواهد داشت. در پایان لطفا با ارائه نظر خود درباره این مطلب سایت مهرازک را در بهبود و بالا بردن عملکردمان یاری فرمایید.

منبع این مقاله: thearchitectsdiary

طراحی داخلی فروشگاه مد به سبک سنتی

طراحی داخلی فروشگاه مد به سبک سنتی

طراحی داخلی به سبک سنتی

طراحی داخلی به سبک سنتی

هزینه طراحی داخلی

هزینه طراحی داخلی

اجرای دکوراسیون داخلی مغازه مد

اجرای دکوراسیون داخلی مغازه مد

آشنایی با طراحی داخلی فروشگاه

آشنایی با طراحی داخلی فروشگاه

طراحی داخلی فروشگاه کوچک

طراحی داخلی فروشگاه کوچک

طراحی داخلی مغازه کوچک

طراحی داخلی مغازه کوچک

فروشگاه شیک مد

فروشگاه شیک مد

دکوراسیون داخلی بوتیک کوچک

دکوراسیون داخلی بوتیک کوچک

رنگ های گرم در طراحی مغازه

رنگ های گرم در طراحی مغازه

مقطع فروشگاه

مقطع فروشگاه

نمونه مقطع فروشگاه

نمونه مقطع فروشگاه

مقطع عرضی از فروشگاه

مقطع عرضی از فروشگاه

مقطع عرضی از فروشگاه

مقطع عرضی از فروشگاه

 

 

 

 

author-avatar

درباره حامد بهرامی

حامد بهرامی هستم در مقطع کارشناسی ارشد معماری فارغ التحصیل شدم و از سال 2009 وارد کسب و کار طراحی داخلی و دکوراسیون شدم. در حوزه‌های مختلفی مثل طراحی داخلی محل کار (دفتر کار و فروشگاه)، طراحی نما، فروشگاه ملزومات دکوری، ساخت و اجرا، مقاله نویسی و ... فعالیت حرفه ای و نیمه حرفه ای داشتم. از سال 2011 تا به امروز به شکل تخصصی در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون محل کار فعالیت می‌کنم. در این وبگاه در اوایل 2017 بنا شده و هدفم ارائه اطلاعات مقاله های روز و ناب در زمینه طراحی داخلی دفتر کار و فضاهای تجاری است. این فضا میتونه بستر مناسبی باشه تا تجربه ها و آموخته های خودم رو با تمامی علاقمندان به مباحث طراحی فضای کار به اشتراک بزارم .اگر شما نکته‌ای، نظری یا انتقاد سازنده‌ای در این خصوص داشته باشید با کمال میل استقبال می پذیرم، چون راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن میدونم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *