طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه و مغازه پوشاک و لباس

طراحی داخلی مغازه پوشاک مردانه به صورت کامل

طراحی داخلی مغازه پوشاک مردانه

ایده طراحی داخلی مغازه پوشاک مردانه مفهومی نو از یک نمونه اولیه برای چند فروشگاه طراحی گردید. استراتژی طراحی دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک مردانه ایجاد تجربه ای نو و مرکز الهام بخش برای مصرف کننده برای نمایش لباس و پارچه و سبکی نو در طراحی داخلی مغازه پوشاک مردانه به سبک تلفیقی بود

در ادامه این پروژه لطفا با مهرازک همراه باشید تا باهم به بررسی طراحی داخلی مغازه پوشاک مردانه پبردازیم. برای درک بیشتر 7 عکس دیزاین بوتیک مردانه تهیه شده که ما را با جزییات بیشتر از روند طراحی داخلی آشنا می کند.

لینک اینستاگرام: mehrazak_design

طراحی داخلی مغازه پوشاک مردانه

طراحی داخلی مغازه پوشاک مردانه

طراحی داخلی مغازه پوشاک مردانه به صورت یک گالری فضای باز مدرن

مدیران این فروشگاه دست به‌کار متفاوتی در حوزه فعالیت خود زده که علاوه بر‌فروش محصولات آماده به‌ارائه و فروش پارچه نیز اقدام کرده‌اند. در کشور هندوستان مردم و فروشگاه ها به‌صورت عمومی پارچه‌های نفیس را مانند پول مورد داد و ستد قرار می‌دهند‌. در این منطقه مشتریان بیشتر تمایل به‌‌جستجو، کنکاش بازار و بررسی انواع مختلفی از دکوراسیون داخلی فروشگاه پوشاک مردانه به‌همراه کالاهای آنان می‌پردازند. این رفتار باعث به‌چالش کشیدن روش سنتی فروش و ایجاد یک گالری لوکس با طراحی فضای باز مدرن تبدیل شده است. این مهمترین راه‌کار و ایده اصلی مدیران فروشگاه برای هدف اصلی طراحی برای این برند تجاری بود.

به نظر شما چالش طراحی و رویکرد اصلی پروژه چگونه به فرصت تبدیل شد؟

شکل و ابعاد سایت فروشگاه به‌دلیل عرض باریک فضای داخلی فروشگاه و محل سکونت در طبقه پایین، یک چالش جدی برای این پروژه به‌حساب می‌آمد. مشتریانی که وارد فروشگاه می‌شوند باید با اعتماد به‌نفس بالا وارد فضای داخلی فروشگاه شوند. این مهم کمک شایانی به‌دکوراسیون داخلی مغازه لباس مردانه می‌کرد.
1- فضای ورودی فروشگاه تا لبه خیابان اصلی ادامه داشته و مانند دهلیز گسترش یافت. از این رو با‌یک محفظه شیشه‌ای بسیار شیک و مدرن به‌مشتریان خوش‌آمد گویی و مورد استقبال قرار می‌دهد.

2- فضای راه پله که حجم زیادی را به‌خود اختصاص داده بود بعد از طراحی فروشگاه به‌طور مستقیم در داخل فروشگاه گسترش یافت. این فضا در قالب یک راهرو به صورت “ال” شکل در انتهای دیوار فروشگاه با نرده‌های شیشه‌ای آینه شکل تشکیل شده است. این نرده‌ها منعکس کننده کالاهای فروشگاه بوده و حس قرار گرفتن در یک فروشگاه فوق‌العاده گسترده‌ای را به‌مشتریان در حال گردش و راه رفتن القا می‌کند.

3- دیواری که با آینه آراسته گردیده با قرار‌دادن برندهای تجاری در کنار هم لوکس بودن فروشگاه را به‌رخ مشتری‌ها می‌کشد. در حالی که مشتریان فروشگاه وارد این فضا می‌شوند، احساسی از راحتی و زیبایی را در دکوراسیون داخلی به‌نمایش می‌گذارند.

مدل دکور پوشاک مردانه

مدل دکور پوشاک مردانه

مفاهیم طراحی داخلی مغازه پوشاک مردانه

مفهوم طراحی فروشگاه با سه هسته اصلی هدایت و سازماندهی می‌شد.

1- در این فروشگاه پارچه را به‌شیوه‌ای مدرن و در مقایسه با روش تجربی یا سبک سنتی به‌صورت قواره‌های آویزان شده در رگال برای عموم به‌نمایش گذاشته شده است.

2- فروشگاه مانند یک گالری یا شوروم شیک و مدرن، به‌صورت یک پارچه آماده خدمت رسانی برای پوشیدن یا ست‌کردن مشتری‌های جوان طراحی شده است.

3- هنر طراحی داخلی مغازه باید مردم را به‌صرف وقت و ماندن در فروشگاه تشویق کند. این روند بخشی از یک تجربه خرید لوکس و در عین‌حال مقرون به‌صرفه می‌باشد. بنابراین طراحی فضای داخلی مغازه باید و فرآیند انتخاب محصولات فروشگاه را به‌خوبی انعکاس و تسهیل کند.

عرضه انواع مختلفی از: پارچه‌های لباسی، پارچه‌های مناسبتی و مد نیازمند چشم‌انداز جدیدی برای فروش محصولات فروشگاه بود. اما تغییر در نگرش نسبت به‌ مد بسیاری ازخواسته‌ها و نیازها را تغییر داده و علت ایجاد چشم انداز جدید از طراحی داخلی مغازه پوشاک مردانه شد.

طراحی ویترین بوتیک مردانه

طراحی ویترین بوتیک مردانه

طراحی نمای فروشگاه با تلفیقی از سبک های کلاسیک و مدرن

طراحی نمای فروشگاه و ساختمان شکوه و عظمت منحصر‌به‌فرد به‌این فروشگاه لباس داده است. ورودی فضا مانند سبک طراحی داخلی کلاسیک دارای ارتفاع بلندی بوده که ما امروزه کمتر شاهد این چنین فضاهایی هستیم. مشتری‌ها پس از ورود به‌فضای داخلی با یک تفسیر نمادین از دنیای مد روبرو می‌شوند. این فروشگاه در خدمت مشترهای جوان و پویای امروزی با آخرین‌، بزرگترین و به‌روزترین پارچه‌ها ، مد و پوشاک مردانه راه اندازی شده است.

نمای گسترده‌ای از شیشه به مدیران فروشگاه اجازه می‌دهد تا یک منبع بزرگ و غنی از نور طبیعی در خدمت فروشگاه قرار گیرد.

نمایش کالا از پارچه، نورپردازی طراحی سفارشی فروشگاه و طرح طبقه‌بندی منحصر‌به‌فرد و ارائه، همه این موارد یک تجربه خاص برای مشتری ایجاد می‌کند. حس حضور و جستجو در یک فروشگاه منحصر‌به‌فرد.

نکته های برجسته و کلیدی طراحی خلاقانه و نوآوری

طرح نرده راه‌پله‌ای که بعد از ورودی فروشگاه قرار دارد منجر به‌خلق یک باند فرود از نظر بصری شده است. این بخش از فروشگاه با یک سقف با ارتفاع کمتر نسبت به‌سقف طبقه بالایی و به‌رنگ تیره تمام حواس مشتری‌ها را به‌مانکن‌های مینیمال معطوف می‌کند. چوب‌های ضخیم صیقل داده شده پارچه‌های نیمه شیک طبقه بالای فروشگاه را به‌حالت قاب تزیین می‌کنند. رنگ چوب‌ها در طراحی داخلی گرمای خاصی به‌این فروشگاه بخشیده که مختص این بخش از آسیا می‌باشد. در طرف دیگر با یک آینه گسترده جهت ایجاد احساس حضور در یک فروشگاه باز و صمیمی در عین حال محیطی امن ایجاد می‌کند.

در بخشی دیگر از فضای فروشگاه طراح پروژه فضاهایی جهت مشاوره به مشتری را ایجاد کرد.

در این فروشگاه نمایشگر بزرگ برای کمک به مشاوره و دیدن مدل های آماده وجود دارد. این روش جهت کمک به‌ مشتری‌ها، آشنایی با سبک‌ها ، طرح ها، دایره وسیعی از گزینه‌های پارچه‌ای موجود در فروشگاه را فراهم می‌کند.

طراحی دکور فروشگاه و دیوارها ساده و الهام بخش است. این دکورها برای کمک بیشتر به مشتری‌ها جهت انتخاب و دیدن راحتتر مدل‌ها طراحی شده‌اند. علاوه بر داشتن نمایشگر جهت دیدن و تصاویر مد نمونه‌هایی از جزئیات سبک و ساخت، کاف‌ها، یقه‌ها و غیره در این دکورها پیش‌بینی شده‌اند. این روند طراحی داخلی مغازه پوشاک مردانه به‌مشتری کمک می‌کند تا امکان شخصی‌سازی و مدیتیشن منحصر‌به‌فردی را از پوشاک برای خود انتخاب کند.

دکور ورودی بوتیک لباس مردانه

دکور ورودی بوتیک لباس مردانه

استفاده از مبلمان سفارشی در طراحی داخلی مغازه پوشاک مردانه

مبلمان سفارشی و عناصر روشنایی منحصر‌به‌فرد بخش‌های مختلف فروشگاه را از یکدیگر تفکیک و در عین حال برجسته می‌کند. طراحی دکوراسیون داخلی با رویکرد خلق یک گالری عجیب و متفاوت برای هر مناسبت و کاربری تجهیز گردد. سبک طراحی داخلی فروشگاه ، ملزومات و روش چیدن لباس های آویزان در محیط داخلی فروشگاه نشان می‌دهد که جهت ایجاد دید مناسب برای نمایش محصولات از قبیل کت، شلوار، پیراهن و همچنین لوازم جانبی به‌کار می‌رود. این روش مناسب ترکیبی از پارچه‌های گالری به‌همراه نمونه آماده از پوشاک رسمی آقایان ترکیبی کامل در تجربه خرید را فراهم می‌کند. در این فروشگاه شیک به‌موارد خاص و نمونه‌های آماده شده از مجموعه مدل‌های مغازه اشاره می‌کند.

سالن رسمی بزرگ که در قسمت انتهایی فروشگاه قرار دارد برای نمایش محصولات منحصر‌به‌فرد و فروش سفارشی و تخصصی به‌کار می‌رود که آن را از دیگر فروشگاه‌های مشابه خود جدا می‌کند.

جزییات طراحی داخلی مغازه پوشاک مردانه و نورپردازی

با توجه به‌کیفیت برجسته محصولات ارائه شده توسط فروشگاه (مغازه) همین امر به‌نوبه خود کلیدی برای روشنایی مغازه بود. نتیجه این عمل روشنایی نرم با وضوح بالا به‌طور عمده برای ایجاد فضایی مشابه روز و استفاده از کیفیت نورپردازی به‌کار رفته بود. جعبه‌های نور به‌کار رفته در سقف فروشگاه کشویی بوده در بخش‌هایی از فروشگاه نظیر: مناطق مشاوره‌، میزهای ارائه نمونه قرار می‌گیرد که مشتری‌ها و مشاوران فروش بر روی آنها گفتگو می‌کنند. به‌طور کلی می‌توان گفت که نورپردازی مفهومی برای فروشگاه طراحی شده است تا بر محصولات تمرکز داده شود.

استفاده از متریال‌های خاص و تکنیک‌های ویژه ساخت در قسمت پایانی کار برای تاکید بیشتر در این پروژه استفاده شد.

نمای ساختمان بزرگ از پانل‌های برنجی تشکیل شده است. انتخاب نام جسورانه برای این برند، باکس‌های نور گرافیکی به‌همراه طراحی دکورهای چوبی منحصر‌به‌فرد به‌عنوان بخش ورودی جلوه خاصی به‌این فروشگاه بخشیده است.

دکور مغازه لباس مردانه

دکور مغازه لباس مردانه

استراتژی ارتباطی و و تجارت بصری در طراحی داخلی فروشگاه

استراتژی کلی بازاریابی بصری برای مفهوم فضای فروشگاهی الهام بخش، یک طراحی دلنشین، مهمان‌نواز یا گرم و صمیمی است. این سبک طراحی با این هدف انتخاب شده، تا اطمینان حاصل کند که مشتری به‌طور واضح به‌طبقه فروش نگاه می‌کند و آنها را تشویق به‌جستجو، کنجکاوی و تجربه‌ای نو وا می‌دارد. تصاویر گرافیکی با سایز بزرگ به‌نکات سبک زندگی مصرف کننده، حسن مد الهام گرفته نمایشگاه “میلان” و همچنین برجسته هر دسته است.

نوآوری های طراحی برای مشتریان

در بخش مشاوره در یک استودیو به‌عنوان یک تجربه نو با تکنیک خاص طراحی، سبک و تصویر مد را بر روی تلوزیون برای مشتری‌ها ایجاد می‌کند تا برای الهام گرفتن از آن استفاده شود. مشتری‌ها در این فروشگاه می‌توانند در بخش VIP فروش پارچه، نمونه‌هایی از سبک و جزئیات تولید شده، دست‌بند، گردن بند و غیره را انتخاب کنید و برای خود به‌صورت اختصاصی و منحصر‌به‌فرد از پوشاک را انتخاب و سفارش دهند.

سالن مرکزی فروشگاه که مشتری را به‌یک بخش منحصر‌به‌فرد بزرگ از فروشگاه سوق می‌دهد، تعامل خاصی با محصولات منحصر به فرد و فروش تخصصی را ارائه می‌دهد.

طراحی داخلی مغازه پوشاک مردانه

طراحی داخلی مغازه پوشاک مردانه

و در پایان …

ما به دنبال گسترش بهبود و نوآوری در کار خود هستیم. معتقدیم که باید در صدر صنعت خود قرار بگیریم و همواره با همکاری با بهترین مشاغل و همکاری با بهترین طراحان داخلی در اطراف خود به صورت فعالانه در انجام وظیفه خود گام بر میداریم. ما همواره در تلاش هستیم بهترین نمونه کار ها را ارائه دهیم و به سطح دانش خود بیفزاییم.

این روند به ما کمک می‌کند تا عمیق تر مسائل را بررسی کنیم و جزئیات بیشتری را باز نماییم تا به شما بازدید کنندگان عزیز کمک نماییم بهتر برای انتخاب خود تصمیم گیری نمایید.

امیدوار هستیم مقاله فوق که درباره طراحی داخلی مغازه پوشاک مردانه صحبت شده بود به‌شما کمک کند در بهبود چیدمان فضای کاربری فروشگاه شما، چرا که نحوه طراحی دکوراسیون اهمیت زیادی بر تصمیم و نظر مشتریان شما خواهد داشت.

در پایان لطفا با ارائه نظر خود درباره این مطلب سایت مهرازک را در بهبود و بالا بردن عملکردمان یاری فرمایید.

منبع تصاویر این مقاله: retaildesignblog

 

 

author-avatar

درباره حامد بهرامی

حامد بهرامی هستم در مقطع کارشناسی ارشد معماری فارغ التحصیل شدم و از سال 2009 وارد کسب و کار طراحی داخلی و دکوراسیون شدم. در حوزه‌های مختلفی مثل طراحی داخلی محل کار (دفتر کار و فروشگاه)، طراحی نما، فروشگاه ملزومات دکوری، ساخت و اجرا، مقاله نویسی و ... فعالیت حرفه ای و نیمه حرفه ای داشتم. از سال 2011 تا به امروز به شکل تخصصی در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون محل کار فعالیت می‌کنم. در این وبگاه در اوایل 2017 بنا شده و هدفم ارائه اطلاعات مقاله های روز و ناب در زمینه طراحی داخلی دفتر کار و فضاهای تجاری است. این فضا میتونه بستر مناسبی باشه تا تجربه ها و آموخته های خودم رو با تمامی علاقمندان به مباحث طراحی فضای کار به اشتراک بزارم .اگر شما نکته‌ای، نظری یا انتقاد سازنده‌ای در این خصوص داشته باشید با کمال میل استقبال می پذیرم، چون راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن میدونم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *