طراحی داخلی واحد تجاری _ این روزها جذب مشتری و فروش با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان در کنار گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی دگرگونی خاصی را ایجاد کرده است.
در این مطلب به بررسی طراحی داخلی واحد تجاری لباس فروشی در طبقه 31 یک ساختمان تجاری خواهیم پرداخت. این فروشگاه با هدف جذب ترافیک وعدم تعدد مشتری با موضوعی متفاوت نسبت به حضورفیزیکی پرداخته و از بستری مناسب در تجارت الکترونیکی خود استفاده می کند.
طراحی داخلی واحد تجاری لباس فروشی شیک
وقتی که به طبقه 31 از یک ساختمان اداری وارد می شویم یک فضای غیر منتظره ای جلب توجه می کند. یک فروشگاه پوشاک لوکس از چند مارک معتبر به زیبایی چشم همه مراجعین را به خود جلب می کند. ممکن است در این طبقه مکانی غیرمتعارف به نظر برسد. اما برای این فروشگاه مشتریان انتخاب می شوند به جای اینکه برای جلب و جذب عامه مردم طراحی شده باشد!
اساس شکل گیری این فضا بر اساس بستر تجارت الکترونیکی مارک های تجاری طراحی شده است. به عبارتی می توان گفت که به عنوان محلی برای نمایش، پخش آنلاین وب و میزبانی گروه های کوچک و نه برای خرید لباس و لوازم جانبی پیش بینی و طراحی شده است. این فضا با کشف خلا میان فروشگاه های سنتی و تجارت الکترونیک شروع به فعالیت کردند.
در این پروژه تلاش شده برای پاسخگویی به نیازهای مشتری ها و فضاهای فروشگاهی در میان تجارت الکترونیک و انقلاب فناوری های هوشمند و موبایل باشد. با بهره گیری از گونه شناسی جدید در کسب و کارها که طراحان از آن به عنوان “فروشگاه اداری” یاد می کنند این قبیل فضاها را مورد آزمایش قرار دهند. از آنجا حضورمشتری و عدم شفافیت کالاها در این فضا نگران کننده نبود، گروه طراحی داخلی توانست طرح را تقسیم کرده و صحنه های منفردی را ایجاد کند.
طراحی داخلی هوشمندانه
در طراحی داخلی واحد تجاری از بخشی به عنوان ویترین و یک استودیوی خصوصی امان ویژه ای را به خود اختصاص می دهد. استفاده از دیوارهای رنگارنگ و در بخش هایی با کنتراست فضای داخلی در کنار دهانه های خمیده باعث ایجاد جذابیت درفضاهای اطراف می شود. بهره گیری از مبلمان نمایشی متالیک براق با عناصر نرم در کنار پرده های گسترده، فرش با طرح های فانتزی و پارچه های مخملی ترکیب هماهنگی را ایجاد کرده است.
منبع این مطلب: retaildesignblog