طراحی دفتر کار

۱۰ مورد از نکته های طراحی دکوراسیون دفتر کار که باید پیش از هر کاری بدانید – بخش دوم!

طراحی دکوراسیون دفتر کار

این روزها شاهد رشد و تکامل طراحی دکوراسیون دفتر کار یا دفتر اداری با ایده‌های متفاوت و زیبا در همه جای دنیا هستیم‌. در نتیجه حس‌ نیاز به طراحی دکوراسیون دفتر کار جدید یا بازسازی اگر تا به‌حال امروز این کار را انجام نداده‌ایم به‌زودی تقویت می‌شود‌. به‌عنوان مثال می‌توان گفت‌: با تغییراتی که امروزه در محیط‌‌های اداری شاهدش هستیم در اطاق‌های بسته‌ای که در‌گذشته یک کارمند مشغول به‌کار بود تغییراتی داشته و نیاز به‌برخی از این فضاهای بسته از بین رفته و جای خود را به‌فضایی باز و روشن داده‌اند و در آن کارمندان می‌توانند به‌سادگی در محلی دیگر مستقر شوند و لب‌تاب خود را به‌برق بزنند و شروع به‌کار کنند‌. این اتفاق یک حسن دیگر هم دارد و آن تنوع است که از ایجاد محیطی کسالت‌آور به‌سادگی جلو‌گیری می‌کند.

در ادامه این مطلب لطفا با ما همراه باشید تا باهم به بررسی طراحی دکوراسیون دفتر کار پبردازیم. برای درک بیشتر 10 تصویر طراحی دفتر کار تهیه شده که ما را با جزییات بیشتر از روند طراحی داخلی آشنا می کند.

لینک اینستاگرام: mehrazak_design

طراحی دکوراسیون دفتر کار

طراحی دکوراسیون دفتر کار

آموزه های علمی و طراحی دکوراسیون دفتر کار

دیوارهای جدا‌کننده آجری جای خود را‌به تقسیم‌کننده‌های شیشه‌ای داده‌اند‌. امروزه علم طراحی داخلی به‌ما می‌آموزد که تاکید بیشتر به‌طراحی‌های خاص جهت انعطاف‌پذیری در فضای داخلی ملاک عمل قرار می‌گیرد‌. در‌ادامه این مطلب‌ بخش دوم از مقاله ۱۰ مورد از نکته‌های طراحی دکوراسیون دفتر کار و یا بازسازی با‌رعایت اصول طراحی داخلی محل کار با نیازهای امروزی گردآوری کرده است‌. لطفا در ادامه با مهرازک همراه شوید تا با‌هم به‌بررسی این موارد مهم بپردازیم.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مورد از نکته های طراحی دفتر کار که باید پیش از هر کاری بدانید – بخش اول !

تقسیم کننده های شیشه ای

تقسیم کننده های شیشه ای

چگونه می توان با طراحی دکوراسیون دفتر کار به فضایی منعطف دست یافت ؟

معمولا کسب و کارهای در حال رشد تمایل به‌اضافه کردن کارمندان و گسترش خدمات خود دارند تمایل زیادی به‌هزینه کردن برای بازسازی ندارند.

برای کاهش هزینه‌ها و انعطاف‌پذیر نگه‌داشتن فضا می‌توانید در هنگام طراحی دکوراسیون دفتر کار نیم‌نگاهی به‌انعطاف پذیری فضا یا به‌عبارتی چند عملکرد بودن فضا داشته باشید‌. به‌عنوان مثال شما می‌توانید از اتاق‌های کوچکی که برای اهدافی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند در صورت لزوم برای جلسات گروهی استفاده کنید‌. در نمونه‌ای دیگر می‌توان گفت‌: اتاق بزرگی که از آن برای کنفرانس استفاده می‌شود را می‌توان به‌فضای کار گروهی ویا فضای چند منظوره تبدیل کرد‌. می‌توان آن را به‌چند اتاق کوچک و یا به‌ابعاد از قبل پیش‌بینی شده تقسیم کرد.

طراحی داخلی فضایی منعطف

طراحی داخلی فضایی منعطف

چگونه می توان با تکنیک های طراحی دکوراسیون دفتر کار فضای داخلی را تبدیل به تصویری از شرکت کنم ؟

طراحی دکوراسیون دفتر کار می‌تواند تصویری از نقشه راه‌، هدف و رسالت شرکت را‌هم برای کارمندان و هم مشتری‌های شرکت باشد‌. این عمل زمانی که دفتر کاری تصمیم به‌بازسازی محل کار خود می‌گیرد تاثیرگذارتراست‌!

چرا‌که بادیدی‌ باز به‌این هدف نگاه می‌شود و اهدافی مهم پیش از این در نظر گرفته شده است‌. اصولا درهنگام طراحی دکوراسیون دفتر کار گروه طراح داخلی فضا سوالاتی را از قبیل تمایل‌های خصوصی صاحبان کسب و کارها درباره بازسازی می‌پرسند‌. در طراحی دکوراسیون دفتر کار به‌وضوح می‌توان تمرکز بر‌روی محصولات تولیدی شرکت داشت ویا‌ می‌توان انعکاسی از محصولات جدید شرکت را به‌تصویر کشید‌. می‌توان محصولات شرکت را در قسمت‌های مختلف و‌یا حتی در اتاق‌ها قرار داد تا کارکنان شرکت با محصول‌های شرکت و به‌صورت روزانه زندگی کنند‌.

تکنیک های طراحی دکوراسیون دفتر کار

تکنیک های طراحی دکوراسیون دفتر کار

با طراحی دکوراسیون دفتر کار به ارتباط بین کارکنان و خلق فضایی صمیمی فکر کنید

طراحی دکوراسیون دفتر کار به‌صاحبان کسب و کار می‌تواند درخلق عناصر خاص در‌دستیابی به‌نتایج و بررسی می‌توانند کمک کنند‌. به‌عنوان مثال اگر تمایل به‌استفاده از مواد بازیافتی دارید می‌توانید جعبه یا ایستگاه‌هایی جهت قرار‌دادن مواد بازیافتی در‌چند نقطه از دفتر با‌امکان دسترسی آسان نصب کنید‌. اگر می‌خواهید ارتباط صمیمی‌تری با کارمندان و همکاران با‌یکدیگر در بخش‌های مختلف داشته باشید محلی را برای اشتراک‌گذاری افکار و تبادل اطلاعات در‌بین کارکنان برای نزدیک‌کردن روابط فی‌ما‌بین کارمندان را در نظر بگیرید‌.

خلق فضایی صمیمی در محیط اداری

خلق فضایی صمیمی در محیط اداری

پیش بینی مکانی راحت برای استراحت و گردهمایی شده است ؟

می‌توان در‌مجاورت بین فضاهای پرطرفدار نظیر‌: کافه‌ها‌، غذاخوری و‌یا دیگر نقاط که کارمندان به‌طور طبیعی در آن نقاط جمع می‌شوند چنین فضایی را پیش‌بینی کرد‌. برخی از شرکت‌ها که فضاهای بزرگتری را مانند‌: فضاهای ورزشی و تناسب‌اندام در اختیار دارند وشرایط بهتری را می‌توانند برای کارکنان خود در‌زمان استراحت فراهم کنند‌. کارشناسان طراحی داخلی معتقدند‌: برای فراهم‌کردن حس اعتماد و رفاه کارمندان پیش‌بینی فضاهایی که کارکنان را قادر می‌سازد تا به‌آنها احترام گذاشته‌، به‌ورزش‌، تفریح و استراحت آنها اهمیت داده شود بسیار حائز اهمیت است‌.

مکانی راحت برای استراحت و گردهمایی

مکانی راحت برای استراحت و گردهمایی

چطور می توان از معماری پایدار و متریال بازیافتی در طراحی دکوراسیون دفتر کار استفاده کرد ؟

فکرکردن به‌استفاده از فضای سبز در طراحی دکوراسیون دفتر کار و تبدیل شدن آن به‌یک هنجار در‌آینده بسیار مفید است‌. بهتر است در طراحی هر پروژه با‌تمرکز بر پایداری فضا در حوزه‌های معماری‌، نورپردازی مناسب، مکانیکی و الکتریکی تا‌تصفیه مواد تجدید‌پذیر و قابل استفاده است‌.

متریال های بازیافتی در طراحی داخلی

متریال های بازیافتی در طراحی داخلی

این روند به‌ما کمک می‌کند بسیاری از گزینه‌هایی که به‌حفظ و طراوت در محیط کار و زندگی کمک می‌کند و برای‌ما بدون هزینه است بیشتر استفاده کنیم‌. به‌عنوان مثال‌: با‌استفاده از تجهیزاتی مانند دیمر که به‌صورت خوکار بر کاهش میزان نور مصنوعی در‌فضا کمک کند تا‌بیشتر از نور‌طبیعی در‌داخل فضا استفاده کنیم در‌جهت کاهش مصرف انرژی ومبانی معماری پایدار است. یک کارشناس در‌حوزه معماری پایدار می‌افزاید‌: بسیاری از متریال‌های به‌کار رفته در طراحی دکوراسیون دفتر کار با اصول معماری پایدار مانند فرش و موکت دارای ریشه‌ای ازمواد بازیافتی هستند‌.

معماری پایدار در طراحی داخلی

معماری پایدار در طراحی داخلی

جمع بندی

آیا شما از طراحی دکوراسیون دفتر کار برای محل کار خود استفاده کرده‌اید؟
اگر استفاده نکرده‌اید امیدوارم از آن دسته باشید که پس از چندی، کمتر با خود بگویید که ای کاش از این رنگ استفاده نمی‌کردم و خیلی ”یا” ها و ”کاش” های دیگر!
شما بعد از طراحی دکوراسیون دفتر کار خود، چگونه این فضا استفاده می‌کنید؟
لطفا از ما سوال بپرسید و ما خیلی زود به‌سولات شما پاسخ می‌دهیم. یکبار امتحان کنید!

طراحی دکوراسیون دفتر کار

طراحی دکوراسیون دفتر کار

و در پایان …

ما به دنبال گسترش بهبود و نوآوری در کار خود هستیم. معتقدیم که باید در صدر صنعت خود قرار بگیریم و همواره با همکاری با بهترین مشاغل و همکاری با بهترین طراحان داخلی در اطراف خود به صورت فعالانه در انجام وظیفه خود گام بر میداریم. ما همواره در تلاش هستیم بهترین نمونه کار ها را ارائه دهیم و به سطح دانش خود بیفزاییم.

این روند به ما کمک می‌کند تا عمیق تر مسائل را بررسی کنیم و جزئیات بیشتری را باز نماییم تا به شما بازدید کنندگان عزیز کمک نماییم بهتر برای انتخاب خود تصمیم گیری نمایید.

لطفا با ارائه نظر خود درباره مقاله طراحی دکوراسیون دفتر کار ، ما را در بهبود و بالا بردن عملکردمان یاری فرمایید.
این مهم است که طراحی دکوراسیون دفتر کار برای محل کار شما و با فن‌آوری‌های نو و به‌خوبی و با‌همکاری متخصصان توسعه داده شود. مهرازک می‌تواند به‌شما کمک کند تا با‌طراحی مناسب و بهینه یک محل کار ایده آل ایجاد کنید و به‌خواسته‌ها و استاندارهای لازم در طراحی داخلی را به‌دست بیاورید. با ما تماس بگیرید.

منبع این مقاله : مهرازک

author-avatar

درباره حامد بهرامی

حامد بهرامی هستم در مقطع کارشناسی ارشد معماری فارغ التحصیل شدم و از سال 2009 وارد کسب و کار طراحی داخلی و دکوراسیون شدم. در حوزه‌های مختلفی مثل طراحی داخلی محل کار (دفتر کار و فروشگاه)، طراحی نما، فروشگاه ملزومات دکوری، ساخت و اجرا، مقاله نویسی و ... فعالیت حرفه ای و نیمه حرفه ای داشتم. از سال 2011 تا به امروز به شکل تخصصی در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون محل کار فعالیت می‌کنم. در این وبگاه در اوایل 2017 بنا شده و هدفم ارائه اطلاعات مقاله های روز و ناب در زمینه طراحی داخلی دفتر کار و فضاهای تجاری است. این فضا میتونه بستر مناسبی باشه تا تجربه ها و آموخته های خودم رو با تمامی علاقمندان به مباحث طراحی فضای کار به اشتراک بزارم .اگر شما نکته‌ای، نظری یا انتقاد سازنده‌ای در این خصوص داشته باشید با کمال میل استقبال می پذیرم، چون راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن میدونم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *