طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه (مغازه)

طراحی ویترین فروشگاه مدرن برای سال 2019

طراحی ویترین فروشگاه مدرن

طراحی ویترین فروشگاه مدرن دارای مزایای فراوانی برای کسب وکار مغازه شماست. به‌طور مشخص می‌توان گفت محصولاتی را که عرضه می‌کنید با طراحی ویترین مغازه برجسته کنید. می‌تواند با طراحی دکور فروشگاه یک‌هدف و تصویر را به‌طور واضح جلا ببخشید. مثلا: یک ایده این است که به‌سادگی می‌توانید به‌برجسته کردن فصل‌های مختلف بپردازید و نمای فروشگاه یا ظاهر بیرونی محل کار خود را به‌روز کنید.
این روند تغییر ویترین فروشگاه می‌تواند به‌جذب مشتری‌های فروشگاه شما کمک کند، که ختم به هدف نهایی شما یعنی فروش می‌شود. در این مقاله مهرازک به‌بررسی 5 اصل ضروری طراحی ویترین فروشگاه مدرن که به‌ترتیب: ویترین خود را تعریف کنید، سازماندهی ویترین، ارائه یک تجربه هوشمندانه، ارتباط بصری در طراحی ویترین فروشگاه مدرن جهت ایجاد حس کنجکاوی در مشتری ست.

در ادامه لطفا با مهرازک همراه شوید تا با هم به بررسی طراحی ویترین فروشگاه مدرن پرداخته و با جزییات طرح را از زبان تهیه کنندگان این مجموعه به همراه 10 تصویراز طراحی ویترین مغازه های مدرن می شویم.

لینک اینستاگرام: mehrazak_design

طراحی ویترین فروشگاه مدرن

طراحی ویترین فروشگاه مدرن

تجربه خرید فیزیکی در طراحی ویترین فروشگاه مدرن

تجربه خرید فیزیکی با طراحی ویترین فروشگاه مدرن به‌شکل خوب و صحیح شروع می‌شود. بنابراین با نگاهی خوب و عمیق به طراحی فضای فروشگاهی خود، و شاید با‌مشاوره و کمک یک گروه طراحی دکوراسیون داخلی فضای فروشگاهی تعیین کنید که به‌چه میزان می‌توانید به‌مشتریان خود خدمات ارائه دهید.

در حالی‌که برخی از نکته‌های مهم در زمینه طراحی ویترین فروشگاه که ممکن است واضح باشند. ولی هنوز هم مغازه‌های بسیاری وجود دارند که از مزایای ایجاد یا طراحی ویترین فروشگاه مدرن با دیزاین موثر و جذاب استفاده نمی‌کنند. بیشتر ویترین فروشگاه‌های مدرن که در سراسر جهان قرار گرفته‌اند با طراحی دکور ضعیف تزیین شده‌اند. این روند در ادامه با نورپردازی ضعیف و در تزیینات سازماندهی نشده غرق شده است.

ترویج یک احساس ضعیف از حس ورود به‌مغازه مهمترین اتفاقی است که از آن جلوگیری باید کرد. این عملکرد همچنان کسب و کار شما را به‌سمت فرصت‌های از دست رفته و از دست دادن مشتری‌ها سوق می‌دهد. با کمی تلاش و به‌سادگی می‌توان از ورود این مسائل به‌فروشگاه خود جلوگیری به‌عمل آورد. در واقع ممکن است این موارد ذکر شده به‌مبلغ زیادی از بودجه نیاز نباشد، اما به‌آن است که با فکرو برنامه‌ریزی هدفمند و طراحی خلاقانه برای اجرای آن نیاز داشته باشید. در ادامه به این موارد مهم می‌پردازیم:

طراحی ویترین مغازه مدرن

طراحی ویترین مغازه مدرن

ارائه تعریف از طراحی ویترین فروشگاه مدرن

فضای ویترین مغازه خود را چگونه تعریف می‌کنید؟

ویترین فروشگاه شما با برنامه‌ریزی و طراحی خلاقانه می‌تواند همه موارد ضروری در مورد برند، چگونگی دیزاین، چگونگی ورود مشتری‌ها به‌فروشگاه شما و پیش‌بینی چگونگی رفتار مشتری در فروشگاه شمارا می‌توان با طراحی ویترین فروشگاه به سبک مدرن تعریف کرد.
از مهم‌ترین سوالاتی که در این بخش باید از خودتان بپرسید این است که:

چه چیزی را می‌فروشید؟

به چه‌کسی محصولات فروشگاه خود را عرضه می‌کنید؟

نمای بیرونی مغازه

نمای بیرونی مغازه

انطباق سبک و عملکرد

انطباق سبک و عملکرد در هر فروشگاهی یک نیاز اساسی محسوب می‌شود‌!

حالا نحوه ارائه آن به‌شکل‌های متفاوتی با‌توجه به‌سلیقه و نیاز مدیر فروشگاه متفاوت است. روند طراحی ویترین فروشگاه همه عوامل مختلف را با یکدیگر منطبق‌کرده و به‌آنها جهت می‌دهد تا منعکس‌کننده یک تجربه خرید تمام‌شده و پیوسته را رقم زند.
در یک نمونه مناسب از این پکیج می‌توان به‌نام یک محصول اشاره کرد که امپراتوری بزرگی را با‌تمرکز زیادی بر قهوه بنا نهاده است. حالا در تجربه نوشیدن آن را می‌توان با ارائه به‌صندلی‌های راحت برای مشتری‌ها به‌شکل راحت، وای فای رایگان، مراجعین به فروشگاه را تشویق کرد تا مدت بیشتری در انتظار بمانند. این مهم به‌مدیر فروشگاه کمک می‌کند تا در دوره‌های زمانی معین به‌طور بالقوه یک مشتری چندین خرید را در یک بازدید و مکانی راحت و دوست داشتنی انجام دهند.

 

انطباق سبک و عملکرد

انطباق سبک و عملکرد

سازماندهی و ساختار ویترین

هنگامی که در مورد طراحی ویترین فروشگاه مدرن صحبت به میان می آید، مدیر مجموعه یک فروشگاه کامل را در تحت اختیار خود دارد. این یک هدف گذاری برای تجربه خرید در داخل فروشگاه نیست، بلکه ویترین مغازه را هدف قرار داده است. بنابراین لازم است که فضا به شکل کامل و منسجم سازمان یافته و سپس به شکل بصری و راحت آن پرداخته شود. مشتری هنگامی که طراحی ویترین فروشگاه مدرن و فضای داخلی فروشگاه شما را می بیند باید یک مسیر واضح، روشن و هدف گذاری شده برای دنبال کردن مشتری و نیازهای آن داشته باشید.

با طراحی هوشمند و خلاقانه دسته بندی های مختلفی از محصولات فروشگاه به صورت واضح، گروه بندی های منطقی و قابل درک، همچنین استفاده از ابزار کمکی برای سریعتر پیدا کردن محصول مورد نظر در صورت نیازدر همه بخش ها می توان استفاده کرد. یک فروشگاهی که به خوبی از ویترین سازمان یافته شده باشد، باعث خلق احساس امنیت و راحتی مراجعین می شود. این روند به شکل منظم به ساختار خود دست یافته تا بتوان بدون اتلاف وقت به آنچه که مشتری نیاز دارد در مدت کوتاهی جلوی دید قرار بگیرد.

طراحی ویترین شیک

طراحی ویترین شیک

ارائه یک تجربه هوشمندانه

مدیرهای فروشگاه‌های موفق رفتار مشتری را هنگام خرید هم به‌لحاظ تصویری و هم روی کاغذ برنامه‌ریزی و تجربه می‌کنند. همواره باید طراحی ویترین فروشگاه مدرن به‌معنای واقعی کلمه در مورد برنامه‌ریزی طرح فروشگاه برای تجربه خرید بهتر و کامل‌تر مشتری به‌شکل هوشمندانه به‌شیوه ای خلاقانه تدوین و بررسی گردد.

این روند بیشتر در مورد مسیر زمانی که یک‌مشتری از لحاظ آگاهی، لحظه انتخاب کالای هدف و اقدام به‌خرید مورد بحث قرار می‌گیرد.

طراحی ویترین زیبا

ارتباط بصری در طراحی ویترین فروشگاه مدرن و فضای داخلی

تعریف ارتباط بصری؟

اطلاعات بصری شامل هر چیزی است که دریافت اطلاعات را از سوی مشتری راحتتر می کند. برخی از این موارد عبارتند از: نمادها، نام تجاری و سایر اطلاعات نوشته شده و گرافیکی هستند که اطلاعات ضروری را به مشتری ها انتقال می دهند. فقط باید در هنگام نصب علائم دقت کنید که به وضوح قابل خواندن باشد و به اطلاعات مهم اشاره داشته باشید. این اطلاعات در واقع تجربه مشتری را افزایش داده، میل مشتری را برای خرید بالا برده و در حالت کلی هر عنصر باید با طرح برند و رنگ فروشگاه منطبق باشد.

این روند برنامه ریزی برای یک ایده خوب برای الهام گرفتن از دنیای طراحی ویترین فروشگاه مدرن است. در این حیطه با تمرکز بر سرعت ارائه اطلاعات و تا حد امکان مختصر و کوتاه دسته بندی می شود. ارتباط بصری باید بگونه ای باشد که بلافاصله و به سادگی قابل تشخیص بوده و اطلاعاتی را ارائه دهد که می تواند به سرعت در ذهن مشتری ها تفسیر و مورد استفاده قرار گیرد.

ارتباط بصری در طراحی ویترین فروشگاه مدرن و فضای داخلی

ارتباط بصری در طراحی ویترین فروشگاه مدرن و فضای داخلی

ایجاد حس کنجکاوی در مشتری

ارتباطات بصری خوب در یک ویترین فروشگاه به سبک مدرن زمینه را برای ایجاد حس کنجکاوی در مشتری به‌طور فعال از یک تجربه خرید حفظ می‌کند. به‌طور مثال می‌توان گفت: وقتی که فروشندگان در دسترس باشند و به‌مشتری در مورد محصول اطلاعات درست بدهند و کالاها و به وضوح قابل رویت باشند زمینه مناسب را برای خرید به ارمغان آورده‌اید.

این روند بخشی از فرایند طراحی ویترین فروشگاه مدرن و ارائه تجربه‌های فروش است که مشتری نمی‌تواند در چنین فروشگاهی که با برنامه‌ریزی و تعیین هدف شکل گرفته از خرید صرف نظر کند.

طراحی نمای برونی ویترین فروشگاه

طراحی نمای برونی ویترین فروشگاه

و در پایان …

امیدوار هستیم مقاله فوق که درباره طراحی ویترین فروشگاه مدرن صحبت شده بود به‌شما کمک کند در بهبود چیدمان فضای کاری شما، چرا که نحوه طراحی دکوراسیون اهمیت زیادی بر تصمیم و نظر مشتریان شما خواهد داشت. لطفا با ارائه نظر خود درباره مقاله طراحی ویترین فروشگاه مدرن در سایت مهرازک را در بهبود و بالا بردن عملکردمان یاری فرمایید.

این مقاله به زودی به روز رسانی، بخش هایی به آن افزوده و تکمیل می شود.

منبع این مقاله: مهرازک

طراحی ویترین شیک

طراحی ویترین شیک

author-avatar

درباره حامد بهرامی

حامد بهرامی هستم در مقطع کارشناسی ارشد معماری فارغ التحصیل شدم و از سال 2009 وارد کسب و کار طراحی داخلی و دکوراسیون شدم. در حوزه‌های مختلفی مثل طراحی داخلی محل کار (دفتر کار و فروشگاه)، طراحی نما، فروشگاه ملزومات دکوری، ساخت و اجرا، مقاله نویسی و ... فعالیت حرفه ای و نیمه حرفه ای داشتم. از سال 2011 تا به امروز به شکل تخصصی در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون محل کار فعالیت می‌کنم. در این وبگاه در اوایل 2017 بنا شده و هدفم ارائه اطلاعات مقاله های روز و ناب در زمینه طراحی داخلی دفتر کار و فضاهای تجاری است. این فضا میتونه بستر مناسبی باشه تا تجربه ها و آموخته های خودم رو با تمامی علاقمندان به مباحث طراحی فضای کار به اشتراک بزارم .اگر شما نکته‌ای، نظری یا انتقاد سازنده‌ای در این خصوص داشته باشید با کمال میل استقبال می پذیرم، چون راز پیشرفت در هر کاری رو یادگیری و یاددادن میدونم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *